Assemblea Mundet

CALENDARI:


Dijous 5-N | A partir de les 9h. a la Cuina de Mundet
Taller de pancartes i cartells! Redecorem Mundet!
(Si pots anar-hi o no trobes ningú truca a la Dido, l'Aina o la Xiki)

Dilluns 9 - N | A partir de les 17h. a la Cuina de Mundet
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Roser)

Dimarts 10 - N | Al matí
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Dido o l'Aina)

Dimarts 10 - N | A les 12h a Pl. Universitat
Roda de premsa de la denuncia col.lectiva pels fets del 18-M

Dimarts 10 - N | A les 13h (quedem al Hall de Pedagogia, Sala Paulo Freire)
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Després de la xerrada (aprox 2,30h) ASSEMBLEA DE MUNDET

Dimecres 11 - N | A les 18h a la Facultat de Psicologia aula 1104
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Dijous 12 - N | A les 19h a Pl. Universitat
Concentració Antirepressiva

Divendres 13-N | ?
Judici pels fets de la UAB


I LA SETMANA QUE VE MÉS......

(.... LA MANIFESTACIÓ ES PREPARA...)



Video recordatori de la desocupació del rectorat. Mai oblidarem...

http://58imes.wordpress.com/about/





EXIGIM (Setembre 2008):

-Aturada dels graus de la nostra facultat de cara a l'any vinent.

-Permanencia de l'avaluació única per tal de que a la Universitat també podem accedir aquells que estudiem i treballem a l'hora.

-Permanencia de la Segona convocatòria i reposició d'aquells estudis que se'ls hagi tret.

-Que l'administració es faci càrrec de les despeses que els procesos judicials comportaràn pels imputats i imputades en el desallotjament del rectorat així com les càrregues que el van seguir.

-Responsabilització per part de l'administració en la anormalitat que els nostres continguts acadèmics ha sofert degut al procés de Bolonya.

-Responsabilitzacións davant el desallotjament del rectorat així com de les càrregues policials contra els i les manifestants.



...portem més de 5 mesos intentant iniciar un debat sobre el futur de la nostra universitat i SE'NS RIUEN A LA CARA!! ho hem intentat tot per tal de no haver de parar la docència...TOT!!!...ENS PARLEN DE DIÀLEG I L'ÚNIC QUE VOLEN ÉS QUE ASUMIM LA SEVA IMPOSICIÓ!!

dilluns, 7 d’abril del 2008

DECLARACIÓ DE BARCELONA

Actualment el model de universitat pública, un dels pilars de la nostra societat, està patint un procés de transformació impulsat per certs sectors minoritaris, excloent i d’esquenes a la majoria de la comunitat universitària en particular i dels agents socials en general.

Entre els dies 26 i 29de març s’han reunit 350 rectors de Universitats europees amb representants del món empresarial en el marc de la conferència de Primavera de la EUA (European University Association), escenificant així la manca de voluntat d’incloure dins d’aquest marc de debat, discussió i decisió a la resta de sectors socials i universitaris.

En resposta a aquesta realitat, estudiants, professors i membres del teixit social hem dut a terme el Fòrum social per la Universitat Pública (FSUP) per crear un espai obert de trobada, participació i debat per construir i expressar de forma conjunta i col·lectiva el model de universitat sorgit de la societat i que beneficiï a aquesta en el seu conjunt. Fruit dels debats i les reflexions que s’han produït en el FSUP presentem aquesta declaració que com a tal ha de servir com a punt de partida d’un debat ampli, participatiu i real que el món universitari necessita i reclama-

DECLARACIÓ DE BARCELONA

L’ensenyament superior públic està patint un brutal atac per part dels poders al servei de les politiques neoliberals. El Procés de Bolonya, que arrencà l’any 1999 no és més que un dels enèsims episodis que volen subjugar els serveis públics als interessos mercantils de les grans corporacions multinacionals. Aquesta tendència que sorgeix de les estratègies privatitzadores i de desmantellament progressiu de l’Estat del Benestar definides per organitzacions com l’Organització Mundial del Comerç (OMC), el Banc Mundial i el Fons Monetari Internacional (FMI), que han anat perfilant, des del Consens de Washington, passant per la Declaració de Bolonya i l’Estratègia de Lisboa fins la recent Conferència de Primavera de la EUA a Barcelona, amb la complicitat dels poders politics i les elits universitàries, per supeditar l’esfera pública als interessos dels capital privat.

El procés de implementació del EEES que arrencà amb la Declaració de Bol0onya s’ha intentat presentar per part dels seus impulsors a la comunitat universitària i a la societat com una renovació pedagògica i un procés de convergència dels diversos sistemes universitaris europeus cosa que no només és fals, ja que no es dotarà a la universitat dels recursos econòmics i humans necessaris, sinó que a més incorpora mesures de privatització encoberta com l’entrada de capital privat en el finançament de la universitat, l’augment progressiu de les taxes i la introducció de criteris mercantilistes en la configuració dels ensenyaments. Pel què fa l’homologació de les titulacions a nivell europeu, el suposat principal benefici d’aquesta reforma, l’únic canvi que s’ha produït ha estat en la unificació del sistema de comptabilització de crèdits i dels mapes de titulació, establint aquesta com una moneda de canvi buida de continguts que nomes contempla la durada dels estudis, continuant així el mateix desajust pel què fa els continguts entre les diferents universitats europees.

Mitjançant aquesta esmentada homogeneïtzació dels estudis es produeix alhora un procés d’uniformisme cultural en detriment de les diferents realitats culturals de cada territori.

Amb aquesta reforma tampoc es solucionen els dèficits estructurals que arrosseguen de forma crònica els sistemes de representació, govern i participació de les universitats, sinó que suposa un retrocés en la participació de la comunitat universitària pel què les preses de decisions i el govern de les universitats, obrint la porta als interessos privats per aconseguir cada vegada més poder dins dels òrgans de govern universitaris.

Davant aquesta agressió a la universitat pública des del FSUP proposem:

- Una universitat pública realment democràtica i que fomenti la participació de la comunitat universitària en la seva presa de decisions.

- Una universitat que serveixi als interessos i les necessitats del conjunt de la societat i no només a les demandes del mercat.

- Una universitat que garanteixi l’accés universal als estudis superiors independentment de la situació socioeconòmica dels i les estudiants.

- Una universitat que respecti i defensi les identitats culturals de cada territori.

- Com a resposta a la competitivitat entre universitats europees que implica aquest procés, proposem la cooperació dels centres universitaris fomentant així un autèntica mobilitats dels estudiants per tot el continent europeu.

- Que no s’excloguin amplis sectors de la comunitat universitària ni dels moviments socials i la resta de la societat civil dels debats al voltant de com ha de ser la universitat pública del segle XXI, com està demostrar que passa a les conferències de la EUA.

Amb aquestes reivindicacions realistes i pragmàtiques les i els participants al FSUP seguim en peu, plantem cara sabent que tot aquest el Procés de Bolonya es pot aturar. Per aquest motiu com a primera mesura exigim que es paralitzi el procés de implementació del EEES i que es realitzi un estudi independent i vinculant sobre el impacte social i econòmic que representa el Procés de Bolonya. També considerem que és del tot necessari que participin de les mobilitzacions contra Bolonya el conjunt dels moviments socials del país i Europa.

JUNTES I JUNTS ATURAREM EL PROCÉS DE BOLONYA!

* Elaborada en el marc del Fòrum soical per la Universitat Pública

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Doneu suport a la declaració de Barcelona?

Esteu a favor d'aquesta declaració, a nivell assembleari?

EN AQUEST CAS EL MÀXIM SUPORT.

Estudiant de la UB

AssembleaMundet ha dit...

I tant que hi donem suport, per un ensenament public i de qualitat. Així ho hem cregut sempre des de la Assemblea Mundet.

Sergi.