Assemblea Mundet

CALENDARI:


Dijous 5-N | A partir de les 9h. a la Cuina de Mundet
Taller de pancartes i cartells! Redecorem Mundet!
(Si pots anar-hi o no trobes ningú truca a la Dido, l'Aina o la Xiki)

Dilluns 9 - N | A partir de les 17h. a la Cuina de Mundet
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Roser)

Dimarts 10 - N | Al matí
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Dido o l'Aina)

Dimarts 10 - N | A les 12h a Pl. Universitat
Roda de premsa de la denuncia col.lectiva pels fets del 18-M

Dimarts 10 - N | A les 13h (quedem al Hall de Pedagogia, Sala Paulo Freire)
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Després de la xerrada (aprox 2,30h) ASSEMBLEA DE MUNDET

Dimecres 11 - N | A les 18h a la Facultat de Psicologia aula 1104
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Dijous 12 - N | A les 19h a Pl. Universitat
Concentració Antirepressiva

Divendres 13-N | ?
Judici pels fets de la UAB


I LA SETMANA QUE VE MÉS......

(.... LA MANIFESTACIÓ ES PREPARA...)



Video recordatori de la desocupació del rectorat. Mai oblidarem...

http://58imes.wordpress.com/about/





EXIGIM (Setembre 2008):

-Aturada dels graus de la nostra facultat de cara a l'any vinent.

-Permanencia de l'avaluació única per tal de que a la Universitat també podem accedir aquells que estudiem i treballem a l'hora.

-Permanencia de la Segona convocatòria i reposició d'aquells estudis que se'ls hagi tret.

-Que l'administració es faci càrrec de les despeses que els procesos judicials comportaràn pels imputats i imputades en el desallotjament del rectorat així com les càrregues que el van seguir.

-Responsabilització per part de l'administració en la anormalitat que els nostres continguts acadèmics ha sofert degut al procés de Bolonya.

-Responsabilitzacións davant el desallotjament del rectorat així com de les càrregues policials contra els i les manifestants.



...portem més de 5 mesos intentant iniciar un debat sobre el futur de la nostra universitat i SE'NS RIUEN A LA CARA!! ho hem intentat tot per tal de no haver de parar la docència...TOT!!!...ENS PARLEN DE DIÀLEG I L'ÚNIC QUE VOLEN ÉS QUE ASUMIM LA SEVA IMPOSICIÓ!!

dimarts, 24 de març del 2009

Assemblea Dilluns 23 març al Pavelló


Assemblea 23 març al pavelló Mundet

Ordre del dia
1. situació actual
2. Vaga
3. altres

1. situació actual

Dubtes sobre el motiu de l’assemblea, en Quim ho explica.
Es comenta que s’hauria de separar el rebuig a l’actuació dels mossos, de parlar sobre “bolonya”.
Cal que no deixem de banda parlar sobre l’EEES i només centrar-nos en l’actuació policial.
Som 450 persones! (aplaudiments).
Explicació del que va passar divendres referit a les explicacions que es van demanar al deganat de pedagogia per l’actuació dels mossos.

Llegim el manifest proposat avui pel matí, ja que, aquest fa referència a la situació actual i tots els fets ocorreguts aquests dies (el manifest s’ha passat als profes).
Consta de 3 parts, una primera on s’exposen els fets ocorreguts els darrers dies.

A) Fets:
Modificacions que es proposen al primer punt del manifest:
Proposta de consens: Allà on posa totalment pacífica treure-ho i posar que havia transcorregut en un to pacífic en la gran majoria del recorregut. Finalment deixem de banda aquest punt perquè es entrar en detalls i aquesta no es la finalitat del manifest.

S’ha de determinar els estudiants detinguts i ferits (més de 150 comptabilitzats pel mail de la tancada) s’afegeix la dada.

S’explica els suposats motius del rector per ordenar el desallotjament de la central.
En Quique, en Marc, en Pau i en Bastian expliquen el que realment va passar al desallotjament, ja que, hi ha discrepàncies hi ha gent explica “coses rares” que si la vanguardia diu, que si han llegit, han vist...

B) Al•legacions:
Passem a la segona part del manifest, on es recullen les demandes i al•legacions que fem els estudiants als “responsables”. Modificacions que es proposen:
L’ACUP no condemna els fets del 18 de març, s’hauria de modificar al manifest.
Que no digui constitució espanyola sinó constitució de l’estat espanyol.
Agrair el suport als estudiants de Grècia i als de les illes balears. Que van fer actes amb solidaritat amb els estudiants de bcn.
Que consti que no es va permetre exercir el dret d’auxili als companys.
Que la investigació sogui contrastada i independent.

2. vaga

En Quim explica la jornada del dijous. Vaga + mani. L’objectiu d’aquesta vaga i mani és denunciar l’actuació dels mossos i derrogar la LOU. Convoca el SEPC i la coordinadora d‘assembles d’estudiants (CAE). La mani es fa el vespre per que hi pugui anar moltíssima més gent.
Hi ha comissió de seguretat, que garantitzarà que la mani transcorri amb la màxima normalitat possible. Ens hem de sumar a les comissions que proposa la CAE, hi ha comissió de comunicació, de seguretat...
Proposta: Anar a plaça sant Jaume i caminar tots cap endavant i cap endarrere com a l’època franquista on la gent no es podia manifestar, ja que ens atacat tan durament, respondre així seria impactant... parlar en comissions

Proposta de mundet: aturar durant un temps determinat la docència per crear espais per debatre i reflexionar per ser nosaltres mateixes qui ho fèiem en primera persona. Això està decidit, els matissos: quan, com... això és el que hem de debatre.
La comissió de formació ha preparat un document fent referència a les jornades, al que farem durant aquest temps sense classes.
Hi ha gent que encara és qüestiona el fet d’aturar classes, cosa que ja estava aprovada, però molts diuen que s’ha de respectar la gent que vulgui assistir a classe. Altres diuen que es podria aturar un temps definit i que no sigui de caire indefinit.
No hem d’oblidar que tenim recolzament per part del professorat. Avui se’ls hi ha passat el manifest perquè s’adhereixin.
Es pregunta què fan les altres universitats i si hem d’anar juntes o no. Es respon que sí que hi ha malestar i actuacions a molts altres llocs de l’estat espanyol i europa.
Quin ha de ser el marc d’acutació? Estatal, Europeu, Barcelona? A moltes facultats s’està plantejant però no en totes és el moment.

Es llegeix la proposta feta per la comissió de formació sobre les “jornades de reflexió”

Es planteja com s’incorporen els profes en això: que ens ajudin.
Canviar l’arquitectura de les aules: posar les cadires de forma circular.
Algunes persones de magisteri de tardes diuen que es volen adherir a la vaga.
Es parla de com està la situació a formació de professorat: la xerrada q va fer el degà.
Es proposa que un grup es dediqui a elaborar un document sobre el format de les jornades.

Es proposa que demà hi hagi un debat obert sobre l’EEES.

Es proposa fer 3 grups de treball sobre:
Resolució de conflictes, fets del 18-m, , diàleg, etc
organització de les institucions
Que és EEES.

Amb això es proposa que l’aturada comenci dimecres (demà passat) i que el dimarts es faci una jornada informativa i de reflexió de les jornades pedagògiques. Per poder fer-ho en l’assemblea d’aquesta nit s’haurien de definir aspectes claus logístics.

Demà hi ha dues conferències interessants i altres actes que es presenten a l’assemblea. A més la CAE es reuneix a les 18:OO hores a Biologia UB al campus Diagonal on AM hauria de presentar el que s’està organitzant.

Alguns companys de Treball Social pensen que tot s’està precipitant una mica i que seria oportú que cada carrera faci reunions o assemblees pròpies i altres accions per implicar a tothom, anant així pas per pas, de lo “petit a lo gros”, avaluant a posteriori si es factible fer l’aturada de l’activitat acadèmica programada.

Es planteja que fins ara no hagut massa social a les diferents carreres per poder organitzar assemblees pròpies i desprès de tota la feina feta fins ara no es precipitat tornar a aturar-nos davant de una possible “vaga”.

Es veu que s’ha malentès l’idea, que la idea no es repensar si hi ha una aturada, sinó que la organització i informació de la mateixa es faci organitzant-nos per classes i carreres en comptes que AM faci el passaclasses i vinguin companys “de fora”.

Es fa una proposta de comissions per demà, una logística i altre centrada en les propostes pedagògiques.

La comissió de vaga presenta les seves conclusions. Per començar que és necessari tornar a dormir a la facultat de Pedagogia per poder anar organitzant dia a dia la següent jornada i avaluar cadascuna que es faci. Es planteja ocupar el gimnàs però és de Formació del Professorat. A més hi ha gent que no es quedarà a dormir i es veu fora d’aquets aspectes claus i si s’aturen les classes hauria d’haver temps per aquestes assemblees. Però l’experiència de l’ocupació no ha sigut positiva fent assemblees durant el dia.

La comissió de vaga ha fet 4 propostes diferents i ara només proposen una, la que consideren més factible. Començar amb una desestructuració de les aules, treien les taules dels professors que s’utilitzin per informar fora, fer una rotllana amb les cadires... Amb això s’aconsegueix un impacte visual per al dia següent. Planta baixa passaria a ser dormitori i es centrarien a la del mig i a la dalt. Han tret tot el que havia en la cuina i demès i es poden replantejar aquets espais, etc. A partir d’aquí començar a fer diàleg, implicar a la gent en formació i a partir d’aquí començar l’aturada sense necessitats de piquets.

Cal fer un dossier de treball, per facilitar l’accés al treball que es farà/s’ha fet.
Dimarts a la nit assemblea i dormir aquí (pedagogia). Dimecres pel matí abans q acabin les de la neteja, entrar a les aules i quan arribin els estudiants informar del que està passant: crear debats i formar comissions.
Que dema la gent ja sàpiga sobre què es treballarà i saber com organitzar l’espai. Que surti un grup per treballar demà la proposta pedagògica que hem llegit.

Comissions (proposta):
- Coordinació: dinamitzar la vaga, coordinar comissions, vetllar pel bon funcionament, assegurar-se q no hi ha docència ales classes tancades. Saber quanta gent té cada comissió i orientar gent nova.
- Negociació: obrir una via d negociació amb el deganat, etc (està escrit).
- Material i logística: inventari de material a les aules ocupades, comprovar q res desapareix o es trenca, gestionar recursos econòmics: contacte amb logística; aconseguir espais per guardar material.
- Neteja: diàleg amb personal de neteja. Organitzar 2 torns neteja. Inventari productes neteja.
- Cuina: escollir espais i gestionar-los. Coordinar amb logística el tema reciclatge.
- Activitats: calendari (...)
- Comunicació: portantveus q parlin amb mitjans, relació amb altres Assem Fac. Difusió.
- Formació
- Laboratori.

Propostes:
Ajuntar comunic + negociació: establir vies de diàleg.
Ajuntar activitats + formació
Neteja juntar-se amb materials o cuina. I si en el cas es necessari, tornar a separar-les.

No ajuntar comissions pq després no s’acaba el treball. Cada comissió una feina concreta.
Quan activem les comissions?

Comissió neteja: si o no.

Començar a organitzar-nos per comissions i q cada una parli de què fa.

Consens: s’ajunta activitats i formació.

Laboratori: secreta o no: NO

Muntar horari de demà.

Consens: Fer un espai físic per a coordinació: fer un punt d’informació (taula amb una i), ho porta coordinació, i ens posem tot el dia de demà allà. Podem demanar la clau del punt info del porxo.
A partir 8.30.

Q cada comissió porti la proposta demà i fer un dossier de cada comissió.

Fer una hora de reunió de comissions en espais diferents demà. O decidir un lloc i hora per cada comissió i passar-ho als del punt d’informació (coordinació).

Demà:
Formació, acabaran d’elaborar la proposta.
Posada en comú del treball de comissions.
Assemblea: 20h Ordre dia: Comissions; actuació dimecres.
Passaclasses.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola a tots. Som el grup M2a de primer de magisteri d'educació primària. Arran dels fets que han tingut lloc aquests últims dies ens hem involucrat molt en la causa i ens agradaria que tots els membres de la facultat de formació del professorat també ho fessin. No sabem com organitzar-nos per tenir la nostra pròpia assamblea o si convindria que ens unissim a l'assamblea de Mundet.

Necessitem informació i ajuda perquè som mestres i també volem involucrar-nos. Us deixem uns emails de contacte per si ens podeu ajudar.

- Carol: carol.miss.tickles@gmail.com
- Laura: laura_calipso90@hotmail.com
- Hel·lena: hel_lena@msn.com