Assemblea Mundet

CALENDARI:


Dijous 5-N | A partir de les 9h. a la Cuina de Mundet
Taller de pancartes i cartells! Redecorem Mundet!
(Si pots anar-hi o no trobes ningú truca a la Dido, l'Aina o la Xiki)

Dilluns 9 - N | A partir de les 17h. a la Cuina de Mundet
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Roser)

Dimarts 10 - N | Al matí
Fem passaclasses per les xerrades dels 58 i +
(Si pots o no trobes ningú truca a la Dido o l'Aina)

Dimarts 10 - N | A les 12h a Pl. Universitat
Roda de premsa de la denuncia col.lectiva pels fets del 18-M

Dimarts 10 - N | A les 13h (quedem al Hall de Pedagogia, Sala Paulo Freire)
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Després de la xerrada (aprox 2,30h) ASSEMBLEA DE MUNDET

Dimecres 11 - N | A les 18h a la Facultat de Psicologia aula 1104
Xerrada dels 58i + amb professores, imputades i altres pels fets del 18-M

Dijous 12 - N | A les 19h a Pl. Universitat
Concentració Antirepressiva

Divendres 13-N | ?
Judici pels fets de la UAB


I LA SETMANA QUE VE MÉS......

(.... LA MANIFESTACIÓ ES PREPARA...)



Video recordatori de la desocupació del rectorat. Mai oblidarem...

http://58imes.wordpress.com/about/





EXIGIM (Setembre 2008):

-Aturada dels graus de la nostra facultat de cara a l'any vinent.

-Permanencia de l'avaluació única per tal de que a la Universitat també podem accedir aquells que estudiem i treballem a l'hora.

-Permanencia de la Segona convocatòria i reposició d'aquells estudis que se'ls hagi tret.

-Que l'administració es faci càrrec de les despeses que els procesos judicials comportaràn pels imputats i imputades en el desallotjament del rectorat així com les càrregues que el van seguir.

-Responsabilització per part de l'administració en la anormalitat que els nostres continguts acadèmics ha sofert degut al procés de Bolonya.

-Responsabilitzacións davant el desallotjament del rectorat així com de les càrregues policials contra els i les manifestants.



...portem més de 5 mesos intentant iniciar un debat sobre el futur de la nostra universitat i SE'NS RIUEN A LA CARA!! ho hem intentat tot per tal de no haver de parar la docència...TOT!!!...ENS PARLEN DE DIÀLEG I L'ÚNIC QUE VOLEN ÉS QUE ASUMIM LA SEVA IMPOSICIÓ!!

dimecres, 25 de març del 2009

acta assemblea 25 de març

ACTA DIA 25 DE MARÇ

-Roda d’impressions

-Pròxims dos dies (què fem)

Roda d’impressions

Gent que no participava mai avui ho ha fet.

S’ha aconseguit que la gent participés i la sensació ha estat molt positiva.

La proposta de “tancament de Mundet” és molt innovadora i ens fa a tots partíceps en la transformació activa de l’educació.

Hi ha hagut una classe conflictiva on hi havia gent molt tancada.

Ha anat molt bé però m’agradaria que s’anéssin perfilant els temes a tractar.

Ens preocupa com compativilitzar això amb la avaluació.

Teniem por a l’hora de veure com se’ns evaluava però creiem que és el moment de participar d’allò que estem estudiant.

Ja he acabat els meus estudis però m’interessa molt veure com es desenvolupa el procés, m’interessa.

Sóc estudiant de tercer grau i he vingut per informar-me, allà no sabem res del que succedeix aquí.

Pensem que s’està fent molt bé per part de l’assemblea i que s’estant obrint espais de debat molt interessants.

Es ve que hi ha moltes ganes, petr part de la gent del matí almenys, tot i que fa por enfrontar-se a u canvi.

Magisteri infantil: avui hem fet” assemblea” i ens hem reunit per primer cop i ens ha ajudat molt veure que teníem problemes comuns, estem molt poc informades sobre l’EEES. No sabem com ens afectarà això. Volem saber què podem aportar. Tenim manca d’informació, bàsicament venim a escoltar. Per primer cop ens ajuntem per parlar sobre una cosa que ens afecta a tothom. Jo he partit des de una òptica individual però estic valorant això que s’està fent i demano que comencem a proposar alternatives en comptes de sempre criticar, de bon rotllo. Tenim professorat que s’ha posicionat a favor d’ajudar-nos i altres, sencillament, han vingut, ens han vist en rotllana, i han marxat. Més o menys toes estem igual..no sabem què és l’EEES i com ens afecta. Ens ha faltat força per dir-nos allò que pensavem i això d’avui enms ha fet unir-nos molt com a grup.

Hi ha hagut gent de tot, ens hem donat dos dies per veure com funciona, si les jornades funcionen bé, sinó, continuem amb les classes normals.

Hem fet votació per veure si estaven d’acord amb les jornades ; si, no i indecisos...

La gent que no ho tenia clar no ha vingut a l’assemblea a informar-se.

Hem vingut a aderir-nos a la proposta.

Em sap molt greu veure que tota la gent que estava indecis a i que havia demanat dos dies per reflexionar no han vingut aquí, no és gaire esperançador.

Jo sóc indecisa i per això he vingut.

M’agrada el model pedagògic que s’ha propossat.

Hi ha tres pols, els que si, els que no i els indecisos. Jo ho he trobat molt positiu.

Estava molt nerviosa però avui he aprés molt, molt. Hem de crear una línea conjunta amb professors actius i estudiants. Estic molt ilussionada.

Hem de fet un debat hi ha sortit vàries propostes. Hi havia molta por en temes respecte a l’avaluació. Després proposaré les propostes. Hem fet grups de tertúlies que pensem que, els resultats ens poden servir.

Ahir jo ho veia molt clar però crec que ens hem avançat i que s’hauria d’haver acordat amb els nostres professors per tal de pulir la proposta. Hem d’aconseguir que més gent s’impliqui. Necessitem un relleu, alguns estem molt cansats.

Crec que ara és el moment de treballar conjuntament i de construir la Universitat que volem.

Estem demostrant que parlant la gent s’entén. Estem en un moment històric molt important. És molt maco això que estem construint.

Estic molt contenta pq hi ha hagut un canvi, no sé si aconseguirem o no allò que demanem, però si més no estem canalitzant les forces i estem construint alguna cosa molt positiva.

Tinc la sensació que alguna cosa està canviant i crec que junts podem fer-ho.

Espero que anem tots a una, professors i estudiants.

PROPOSTES PEL PROFESSORAT.

Fer una assemblea conjunta per veure com podem arribar a un acord per acordar els criteris avaluatius.

Crec que s’haurien d’esmenar les propostes per tal d’anar perfilant el document base de propostes de reflexió.

Cada classe és un mon i varem veure que les classes havien de conservar la seva independència. Aprofitar el marc comú que ens ofereix Bolonya per anar portant-ho al nostre terreny.

Concretant metodologies.

Resum, perquè estem aquí. Ja sabeu com ha anat el moviment des de el novembre. Moratòria, etc...a partir de les càrregues i el desallotjament. Es veu que el diàleg no s’aha pogut donar per la repressió per part de l’Administració. D’aquesta manera ens apoderem de l’espai Universitari. La proposta a aquesta classe s’ha fet entorn del tema de la Violència. El tema, jo crec, és parlar dels continguts.

Propostes, adaptar el contingut de l’assignatura sobre el marc comú que estem treballant. Hi havia gent a favor, gent en contra. Calendarització necessària.

Un dels conflictes que hi ha hagut sobre els debats ha estat si això era una pressió o si era un mètode renovador. Ha de ser definides o indefinides, pel tema de la pressió. Reconeixement del treball que s’està fent, si realment volem un canvi, perquè demanem una avaluació.

Si el mètode funciona la gent s’anirà sumant. Però cal posar-li ganes.

Dilluns i dimarts parem classes normals i dimecres i dijous fem classe normal.

Demà ja es centrarà el debat sobre Bolonya.

Hem de trobar que l’assemblea sigui en el millor horari pq tothom pugui venir.

A partir del l’EEES ( marc comú) es desgranen tot els subtemes i es porten cap al nostre terreny acadèmic.Potser la nostre pressió no és tant directa com pot ser fer piquets però crec, que és molt més radical.

Proposta de fer assemblea de matí i de tarda. No ens centrem a Bolonya i comencem a ser creatius per tal d’aprofitar les nostres classes.

Agafem informació sobre com és l’EEES i ho treballem de cara als propers dos dies fins a la propera assemblea

S’explica la situació del Raval, han aturat classes i han fet piquets. Hi ha reunió de comissió de seguretat al Raval i hi tenim dos companys.

Com definim la metodologia...tothom junts en un plenari?...dilluns 14:30 al bar assemblea ( proposta)

PROPOSTES CONCRETES

DIA 26

DIA 27

DIA 30

-(Activitats variades sobre Bolonya)

-Treballar documents en base a 11 preguntes que mai ningú t’ha contestat. Bolonya.org

-Activitats interclasses

-Incloure parlar sobre violència.

-Aprofitar estructura organitzativa, grosella de temes de Bolonya.

-Parlar sobre com afecta el pla Bolonya pilot. UAB pedagogia.

-Xerrar avaluació continuada.

-Assemblea conjunta estudiants i professorat.

-Informació i metodologia:

1.Previa explicació de lo decidit a la assemblea.

2.Preguntes plantejades amb la informació existent i treball en grup.

3.Debat

4.Consens de la informació. Recollir tot el tractat en les pancartes que quedaran penjades al hall.

-Recull de les dubtes de Bolonya.

Dividir entre marc econòmic i polític

-Treballar documents en base a 11 preguntes que mai ningú t’ha contestat. Bolonya.org

-Interclasses

-Proposar xerrades i realitzar-les el dilluns.

-Xerrades

Ampliació del punt de informació.

Metodologia concreta de treball dia 26/27.

1. EEES ( marc comú): temps de durada 1h 30 minuts

2. Es treballa en grups de tertulia: 1h 30 minuts

Exemples:

-Beques

-Crèdits

-Grau de cada carrera

...

3. Espai de descans (30 minuts)

4. Exposició/ plenari en el qual s’exposen els temes tractats i s’iniciï el debat. Preguntes no resoltes; plasmar idees i dubtes al punt d’informació en una proposta escrita. Temps de durada aproximat d’una hora.

Divendres 27 de Març

1. Citar a les 9h i a les 16h respectivament a tothom per crear l’espai de coordinació

2. Agrupació per temàtiques (graelles, punt d’informació...) 1hora 30 minuts

3. Descans 30 minuts

4. Treballar les respostes del dia anterior, elaborant un mural. 1hora

5. Assemblea pels grups de matí (12.30h) i assemblea pels grups de tarda (18.30h) (valoració profes)

Demà reunió amb l’assemblea del professorat a les dues a l’aula 206.se’ls hi presentarà la proposta de jornades de reflexió. Se’ls hi proposarà treballar conjuntament a partir de l’assemblea de dilluns al migdia ( hora a concretar) en la qual es tractarà com resolem temes com optatives/ troncals, criteris avaluatius, propostes varies... tema material

1 comentari:

tacafulla ha dit...

Os deseo que el individualismo egoísta que nos tienen acostumbrado baje a las asambleas y sirva para reforzar el proyecto colectivo de construir una sociedad mejor.
Salud y fuerza para continuar.